تندروی وافراط گرایی در دین محصول صهیونیسم جهانی است

سومین پیش کنگره امام شافعی (رض) در سقز برگزار می شود

فرماندار ویژه سقز گفت:سومین پیش کنگره امام شافعی (رض) در کردستان 24 آذرماه دراین شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، علی اکبر ورمقانی در جلسه هم اندیشی برگزاری سومین پیش کنگره امام شافعی در فرمانداری این شهر با بیان اینکه بیشتر مردم استان کردستان که مردمی اهل وحدت، وفادار به نظام وانقلاب هستند پیرو امام شافعی هستند، افزود:باید این برنامه معنوی ،  در خور و شان آن حضرت برگزار شود.

ورمقانی اعلام کرد: برگزاری چنین برنامه های مبارکی باعث وحدت هر چه بیشتر واتحاد امت اسلامی خواهد شد.

امام جمعه سقز هم با بیان اینکه عمل به قول امام شافعی باعث اتحاد بیشتر مسلمانان جهان خواهد شد برگزاری این برنامه ها را در یادآوری رفتار وعقیده امام شافعی به پیروانش مهم برشمرد.

ماموستا حسین زاده بیان کرد:امروزه، عمل به قول ، رفتار و عقیده امام شافعی توسط پیروانش بسیار با اهمیت است .

وی ادامه داد:اختلاف های جزئی در بین مسلمانان ، جزو فروع دین است واصل آن است که همه به یک قرآن ویک قبله اقتدا می کنیم و باید در راه وحدت مسلمانان تلاش کرد.

تندروی وافراط گرایی در دین محصول صهیونیسم جهانی است

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز هم با بیان اینکه امروز تندروی وافراط گرایی در دین محصول صهیونیسم جهانی است ، بیان کرد:بهترین راه برای حمایت دین اسلام  تقویت مذهب امام شافعی است.

ماموستا عابد نقیبی ادامه داد:هر فتوایی که پشتوانه اجتهادی نداشته باشد نباید به آن عمل کرد و در فقه امام شافعی ضروری است که ماموستایان دینی همواره به فتواهای ایشان  مراجعه کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با بیان اینکه پیش کنگره امام شافعی در دیواندره وبانه برگزار شده است بیان کرد:در این برنامه ها مهمانانی از اقلیم کردستان عراق، نروژ و طرابلس  حضور داشتند.

سعید عسکری اعلام کرد:این برنامه  در 21 محور دینی تعریف شده که  در آینده  نیز در دو شهر آذربایجان غربی و کرمانشاه هم برگزار می شود.

تقویت مذهب امام شافعی (رض) برای وحدت امت اسلام ضروری است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  هم بیان کرد : تقویت مذهب امام شافعی (رض) برای وحدت امت اسلام ، بصیرت دهی و مقابله با کفر جهانی با اهمیت و ضروری است.

حجت الاسلام علی اکبر نصرتی  افزود: هویت امام شافعی باید به هویت مسلمانان تبدیل شود و این امر باید یک راهبرد اساسی برای امت شناخته شود.

وی اضافه کرد: دین باوری،خدا محوری، ایمان وبصیرت دینی سرمایه اصلی مسلمانان است و مذهب امام شافعی در عالم اسلام بسیار تاثیر گذار است.

نصرتی تاکید کرد:مذهب امام شافعی در شدت بخشیدن به حرکت امت به سمت تعالی نقش مهمی دارد و اگر الان،لیبرالیسم، رسانه های بیگانه و جریان های افراطی بر پیروان مذهب شافعی تاثیر منفی گذاشته به دلیل دور شدن از فقه ایشان بوده است.

نصرتی با اشاره به اینکه امروز جبهه کفر به عنوان جبهه باطل در برابر جبهه حق اسلام قرار گرفته است عنوان کرد:اختلاف های جزئی در بین مسلمانان وجود دارد در صورتی که تنوع مذهبی در اسلام به این معناست که راههای رسیدن به مقصود که همان خدا وحقیت است زیاد هستند و دشمن درصدد است که از حقیقت و دین دور شویم.

 در ادامه این جلسه کمیته های پیش کنگره امام شافعی در سقز شامل کمیته های علمی، اجرایی و انتظامی تشکیل شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 5 فروردين 1395برچسب:, | 18:55 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=